tirsdag 5. august 2014

Helt på grensa!

Jeg og mr. Garmin er bestevenner igjen!

Bensinstasjon - i følge mr. Garmin
Han føler seg MYE bedre nå etter en oppkvikkende oppdatering og i går fant han på skikkelig mye tøysete og rart! Vi kjørte over åker og eng i et nydelig vær og var til og med (nesten) inne på tunet til folk og hilste på.
Da jeg skulle fylle bensin var han i det skikkelig spøkefulle hjørnet igjen og fant en bensinstasjon som nok har vært nedlagt noen tiår. 
Tøysekopp, kan nesten bli litt for mye av det gode, men du verden så glad jeg er for at han er i form igjen!

Alltid plass til en til som bruker Sterilan!
Det er kjekt å kjøre motorsykkel, det er en smidig måte å ta seg frem på. Man kommer seg frem i trafikken og man finner som regel et sted å parkere.
Et sted stod plutselig køen bom stille. Jeg antok at det kanskje hadde skjedd et uhell eller noe, la meg på utsiden og kjørte og kjørte  flere kilometer – helt til det gikk opp for meg at jeg nesten var på vei om bord i en liten ferge og hadde dratt forbi hele fergekøen! Den siste biten var sperret av noen trailere
Men pytt - har man sagt A så får man si B! Med frekkhetens nådegaver vrengte jeg over en midtrabatt og litt plen og vips! ble jeg vinket inn på ferga. Alltid plass til en til en liten, diskret mc!


Vips var jeg i Tyskland, gitt!
Ser ut som om Swinoujscie ligger i et slags elvedelta. Kommer man fra øst er disse fergene eneste adkomst og det var IKKE spesielt effektiv drift. De burde tatt seg en tur og sett på Moss-Horten-fergene - DE får køene unna for tiden!

Tok meg en liten løpetur på stranda før middag. Skal si EU har gjort Europa grenseløst, ja! Før jeg visste ordet av det hadde jeg løpt inn i Tyskland og alle skilter var plutselig på tysk!

Det er ellers merkverdig stille her i Swinoujscie, virker nesten som om sesongen er på hell. Det burde jo myldre av tyskere her – eller kanskje de sitter på rommet og nyter medbragt. De er jo ganske forsiktige med penger, for å si det mildt...


Suppekjøkken
Jeg tok en veldig enkel middag, bare suppe og pølser. Maten ble tilberedt på et gammelt militært, vedfyrt feltkjøkken som var parkert inne i havnekafeen, helt topp!

Men nå er det ut og kjøre - Stettin neste!

Det er her i Polen storkene bor når
de ikke er ute og leverer babyer...

4 kommentarer:

  1. Dette er interessant.
    Bare fliser forbi køen, later som ingenting :)
    På vestlandet hadde det blitt standrett av slik oppførsel :-p
    Gleder meg til neste oppdatering.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror du virkelig det? På Moss-Horten som jeg frekventerer mest SKAL man kjøre forbi køen og stille seg på siden foran. Så¨fyller man opp noen små tomrom....

      Slett
  2. Skjønt!! River nesten av meg håret i ren misunnelse!! Min utsikt er hverken mc, storker, strandturer eller ferger...bare kontoret...gleder meg allerede til neste post :)

    SvarSlett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!