tirsdag 5. august 2014

En laaaang bomtur og en perle

De er gode på alternativ kraft her nede, vindmøller og solceller overalt
Feeeet Trabant, legg merke til det nordiske utstyret på taket






Våknet litt urven i morges. Ble sittende og prate med noen dansker i hotellbaren litt for lenge i går kveld.
Sånne morgener gjør man seg noen helt eksistensielle tanker – «Hva i all verden er det egentlig jeg driver med?? Reke rundt alene på måfå her nede, langt hjemmefra, helt planløst. Hvem er jeg? Hvor skal jeg? Og hvorfor?»
Nei, for å få ristet av seg disse tankene bestemte jeg meg for å gjøre det andre mennesker gjør for å holde humøret oppe - en solid cowboyfrokost med egg og bacon og så - go shopping! "Köpglädje" som de sier på Nordbysenteret i Strømstad.
Moto Akcesoria, en motorsykkelutstyrsbutikk, holder til i Stettin, ynkelige 12-15 mil syd for Swinoujscie – jeg drar dit og handler masse kule ting nesten gratis!
Ooooo, jess!! Me like!
Glitrende ide! Etter 4 timers kjøring, på for øvrig velvalgte veier (thank you, Mr. Garmin!), nådde jeg sjappa i Stettin, bare for å finne at de var omtrent like tomme som varehusene i DDR i hin hårde dage.
Det var nesten litt samme opplevelsen som med hun som startet platebutikk i Ås for mange år siden - hun hadde bilde av alle platene og så kunne du bestille den du ville ha....
Endte med å kjøpe et bagasjenett til 70 kroner. Det kan man kalle en solid bomtur, humøret sank ytterligere noen hakk! «Hvem er jeg? Hvor ….» Ja, ja - takk, takk, takk, hakk i plata!!



Her bor jeg....
Stettin så egentlig ut som en flott, stor by – men jeg kom plutselig til å tenke på at jeg jo egentlig HATER store byer. Bare å koste på og komme seg vekk derfra!
På tide å tenke himmelretninger, full fart nordvestover! Og sånn fant jeg TILFELDIGVIS Greifswald og bydelen Wieke.
Dvs booking.com fant det…
Har jeg nevnt at det er en fantastisk app?

Original, 150 år gammel hevebro - i daglig bruk




Nå – etter herlig italiensk (!) middag og en halvflaske vin – har alt atter falt på plass. For et nydelig sted….
Jeg blir her!


Strandpromenade

Mere Trabant - for den som liker denslags. Skikkelig hipstergreie her i Tyskland

6 kommentarer:

  1. Så ut som et koselig sted, men jeg synes nok det er noe makabert med avhugde hoder på påler på strandpromenaden! ;)

    SvarSlett
  2. Etter så mye bil-inspirasjon starter du vel "PIMP-MY-DRABANT.NO" og millionær når du kommer hjem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis jeg trodde det var noe penger i det...... :-)

      Slett
  3. Jeg blir så glad når du er i gang med bloggen din igjen. Da vet jeg det kommer noen godbiter! Nå gleder jeg meg til referat fra gårsdagen.

    SvarSlett
  4. Og den kom aldri, gjorde den vel?
    Gikk tom, gjorde jeg!
    Hadde ikke noe mer å fortelle.....

    SvarSlett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!