tirsdag 4. september 2012

Problemo: Non problemo!


Problemo: No problemo!
Her er dagens tur, vi klarte å hanke inn noen mil i dag også: Termeno - Malcesine
Nå har vi tilsammen tjent inn en ekstra dag – bedre enn penger i banken

Altså, denne turen går på skinner så langt - nesten bokstavelig talt ettersom svært mye av turen i dag har gått på gamle jernbanetraseer nedover dalen. Det er utrolig behagelig, for selv i romertiden måtte de legge toglinjene ganske rette og med forsiktige høydeforskjeller :-)
Og der det ikke har vært jernbanetraseer har det sannelig meg vært skikkelig fine sykkelveier der også! Jeg er SÅ imponert!!

SÅ – mitt problem nå er at jeg aner ikke hva jeg skal glede dere, mitt trofaste publikum, med?

Litt sånn mellomfornøyd der.....
- Vil dere vite at vi startet i høljeregn i morges?
Det VAR en litt stusslig start på dagen, det skal sies. Skyene hang helt fra fjelltoppene og helt ned i eplehagene. Men det tørket jo opp etter hvert og jo lenger utpå dagen det led dess bedre ble det. Til slutt ble det nesten for mye av det gode, sikkert bare en forsmak…

- Eller at vi har fått opp forbrenningen?
For i dag ble vi bråsultne og tomme alt for tidlig! Heldigvis hadde vi rappet med oss hvert vårt rundstykke fra hotellet i Termeno og vi hadde en sjokolade fra her om dagen. Men brått var det ALT for snaut! Dermed endte vi på en Bicigrill – en SYKKELGRILL!
Utrolig kult, de har faktisk lagt opp til serveringssteder langs sykkelveien, akkurat som veikroer langs autostradaen.

- Eller at vi omsider kom til ITALIA sånn i 11-tiden, litt nord for Trento, da de plutselig ikke ville høre da jeg ba om kaffe på tysk?
Herlig! Falt sammen i tid omtrent med at varmen kom og at byene begynte å se ut som Italia.

- Eller at pass San Giovanni mellom Mori og Lago di Garda viste seg å være et pust i sivet og ikke den manndomsprøven jeg fryktet?
Brått var vi over og nede ved sjøen – litt nord for Malcesina der jeg nå sitter og skriver.
Mette måtte bade i pur glede over å se vannet. Disse damene og kaldt vann, hva ER det egentlig med dem??
Hotellet ligger til en travel gågate og det summer av liv nedenfor vinduet. Bortover til venstre ser jeg utover Gardasjøen og fjellene på vestsiden.
Har kjøpt 3 flasker Forst øl for tørsten i den bittelille nabobutikken – dyreste ølet jeg har kjøpt. For fyttirakkern, NÅ er vi SYDEN!!
Hele området her langs Gardasjøen er en gedigen turistfelle. Vakkert, men så kommersielt at det er til å bli dårlig av! Det MYLDRER av tyskere og engelskmenn!

Nei, det vil dere vel sannsynligvis ikke….
Men jeg lover å komme sterkere tilbake når jeg har noe å skrive om - stay tuned!!

Nettet her jeg sitter er så UTROLIG tregt at dersom jeg skulle laste opp de bildene jeg hadde tenkt til denne lille epistelen ville noen senere finne meg DØD ved pc'en...Sulten! Mat, nå!

14 kommentarer:

  1. Hehe...."problemo, non problemo". Det var jo nesten litt poetisk :) Hvor mange mil hanket dere inn i dag? Du skriver at dere er havnet i en turistfelle, men jeg skulle gjerne blitt fanget i den fella ;) For en fantastisk reise dere er med på! Nyt hvert eneste øyeblikk. Og, forresten - du lurer på hva du skal glede leserne med? Denne bloggen er allerede blitt et høydepunkt, uansett hva du skriver ;) Hils masse til Mette. Tøffingen som badet i kaldt vann!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kommentarene MINE forsvinner igjen?
      Hilsen er uansett overbrakt. Tok inn litt over 10 mil i dag også, godt å ha litt til gode!

      Slett
  2. Ikke noe nytt om rumpene? Nei da får jeg komme tilbake en annen dag.

    SvarSlett
  3. Heisann. Høres helt herlig ut. Vi følger med R+CF

    SvarSlett
  4. Dere sykler jo som guder! Ser det har blitt varmere også, deilig.
    Jeg er så glad for at mamma er sånn en badenymfe. Sporty!
    Trist dere ikke fikk rom på Belvedere. Skulle likt å visst om Fausto (at jeg fortsatt husker det navnet er spinnvilt) fortsatt jobbet der!

    I vår casa her i Madrid har det nå flyttet inn en helt ukjent, eldre mann. Han jobber i Madrid og skal leie rom her på ubestemt tid. Første tegn på økonomisk krise her i España! Det er overhodet ikke noe problem for han er veldig grei og snakkesalig :-)

    SvarSlett
  5. Artig å lese bloggen din Marius, skulle gjerne vært i deres sykkelsko!
    Som "stamgjest" ved Gardasjøen siden sent 80-tall, har jeg følgende kommentar (til forsvar av Gardasjøen m/omegn):
    Heldigvis er jeg over den studentikose fase der jeg blir dårlig av kommersialisme. Der det er fint er der folk/penger/butikk. Ved Gardasjøen fins ingen vulgærturisme, "ingen" fulle folk, ingen bajasfakter og kommersialismen er godt integrert i "dagliglivet". Ser fram til neste ferie ved Lago di Garda!!
    PS. Fausto er stadig på Belvedere, alle de "gamle" er der..

    SvarSlett
    Svar
    1. Gir deg helt rett i det, Tor!
      Når jeg sier "syden" mener jeg på ingen måte at det kan sammenliknes med Kanariøyene! Her det KLASSE!
      Det ER et veldig fint område med mange pittoreske byer. Nydelig natur og, noe som er sjelden i Italia: Gratis fine strender! Hotellet her er ok og det billigste, så langt.
      MEN - jeg føler ikke at jeg er i Italia! Jeg vil si at mangelen på italiensk hverdagsliv er det største drawbacket. Her går det på 80 tysk, 10% engelsk og 10% italiensk. Prøver man med sin lille italiensk svarer de deg konsekvent på tysk.
      Men det er hver sin lyst, det er et veldig fint sted. Reint, rolig og flotte strandpromenader. Vi har vært her før og kommer sikkert tilbake ;-)

      Slett
    2. Ps. "SYDEN" er forresten et uttrykk jeg har rappet fra Tage på SiToscana. Det er en fellesnevner for alle steder i Italia der det er mye turister og tilbud og priser er rettet mot dem. Han påstår at i Italia "er man enten i ITALIA eller i SYDEN" ;-)

      Slett
    3. Det var straks et mer nyansert bilde. Da tar dere vel en fortjent hviledag med bading i lagoen. Husk at vannet er varmere jo lenger syd dere kommer. Helt oppe ved Malcesine er det nok ganske kaldt, ref. "disse damene og kaldt vann".

      Slett
    4. Det var straks et mer nyansert bilde. Da tar dere vel en fortjent hviledag med bading i lagoen. Husk at vannet er varmere jo lenger syd dere kommer. Helt oppe ved Malcesine er det nok ganske kaldt, ref. "disse damene og kaldt vann".

      Slett
  6. "Har kjøpt 3 flasker Forst øl for tørsten i den bittelille nabobutikken – dyreste ølet jeg har kjøpt. For fyttirakkern, NÅ er vi SYDEN!!
    Hele området her langs Gardasjøen er en gedigen turistfelle. Vakkert, men så kommersielt at det er til å bli dårlig av! Det MYLDRER av tyskere og engelskmenn!"

    Uff da, dette var ille, det er godt dere skal videre i dag! :)

    Min erfaring er at det stort sett er italienere på ferie der men...

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!