mandag 3. september 2012

Unterwegs am fahrradweg

Jeg tar tilbake alt jeg har sagt om manglende sykkelveier i Italia!
Denne dagen har vært simpelthen helt fantastisk! Vi har syklet på de flotteste sykkelveier i hele dag, med svært få unntak. Tildels er det spesielt tilrettelagte veier gjennom byer og slikt, dels følger de gamle nedlagte jernbanetraseer (med mange skumle, mørke tunneller) og dels er de lagt til bittesmå veier gjennom uendelige felt med druer og epler. I perioder har vi fulgt den eldgamle romerske veien nedover fra Brenner, historisk sus!

Men hei! Jeg glemte en ting.....Vi ER jo ikke i Italia enda...
Han karen på hotellet i går rådet oss innstendig til å unngå dette med italiensk/østerrisk som samtaleemne, det kunne fort bli bråk, mente han.
Så vi er fremdeles i Østerrike (pre 1. verdenskrig) og her gjelder "Ordnung muss sein" på godt og vondt!
Fine sykkelveier, men sykl for guds skyld ikke 2 i bredden eller på fortauet, da får du høre det!! :-)

Selvfølgelig har vi kjørt oss bort en hel rekke ganger i dag også, men det er da bare festlig med litt avveksling, noen bratte bakker og noen underganger ekstra!
Mette tester jernbaneunderganger i Eickstal.
Sånn går det når man føkker med mr Garmin og
roter seg bort....















Her er dagens tur: Vipiteno a Termeno, AKA Sterzing bis Tramin
Vi har klart ca 10 mil - altså godt over det nødvendige snittet og vi har tjent inn en halv hviledag!

Dette er fruktområde så det holder, og da spesielt EPLER (Coming to a supermarket near you soon)
Har sett så mye epler i dag at jeg er nesten kvalm -  kun overgått av endeløse druemarker med ymse forskjellige typer druer, små blå, store blå, gulgrønne, røde etc etc
Bjelland i eplehagen. Eva tok bildet, slangen
lå overkjørt på veien...
Vin i basisform...



















Hadde en stopp i Bolzano for lunch. Kelnerne der er så matleie etter en lang sesong at de nesten sovner stående ved bordet ditt. Kan jo forstå dem, turister er noe skit - de burde heller holde seg hjemme :-)
Nei, overlat markedet til oss syklister isteden!

Det ble en fin dag! Rumpene våre holder fint fremdeles og alt er vel.
Nå skal vi ut og spise middag!


Etterskrift:
Fikk det møreste kjøttet jeg NOENGANG har spist!!
Dtte VAR virkelig slik at man kunne spise det med skje, har aldri vært borte i makan....
Fruen spiste lokal, kald ørret med pepperotkrem.
Det hele skylt ned med lokal rødvin/-Riesling,etterfulgt av apfelstrudel, kaffe og grappa.
Livet smiler.....

12 kommentarer:

  1. Hva med Bjelland i druemarken, Eva i eplehagen? God tur videre – artig å få være med på sykkeltur!

    SvarSlett
    Svar
    1. Følg med, følg med!! :-)
      30 dager underveis er ikke hverdagskost...
      Nå har jeg spist det møreste kalvekjøttet jeg noengang har fått - her i Tremeno, fantastisk!
      Livet smiler!

      Slett
  2. Haha godt at rumpa holder enda :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ahaaaa - en anonym rumpefiksert!!
      Lover ikke godt :-)

      Slett
  3. Ser veldig bra ut!
    Hvis dere skulle lure på hvordan det går i hjemmet, har ting allerede skjært seg. Jeg har jo selvfølgelig fått influensa (tror jeg). Snakker hovne mandler, sår hals, hodepine og up beat temperaturendring. Til tross får Miller turene sine og jeg fungerer fint, om ikke optimalt.
    Får håpe dere ikke er såre og støle når dere står opp i morgen, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ojsann - riktig god bedring, Mads!

      Slett
    2. Det var da ikke noe bra!?
      Få i deg masse varm drikke, gjerne med honning.
      Håper det går raskt over!!!
      Og håpër du ikke rakk å smitte MEG før jeg dro :-)

      Slett
  4. Ti mil er ikke verst! Dere kommer til å ende opp som stilker begge to :-)

    (og jeg har forresten ikke sjans til å lese de dumme tegnene i kursiv.. dette kommer til å ta sin tid!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kommer hjem med en bitte bitte liten overkropp montert på et par digre lår. Blir kult!

      Slett
  5. Så bra at starten har vært vellykket. Morsomt å lese blog'en. Du skriver så godt, så jeg får meg en god latter innimellom :)
    God tur videre.

    SvarSlett
  6. Sier som Anne Cecilie - du skriver veldig godt! Kjempemorsomt å lese. Forresten kledde du eplehagen!

    SvarSlett
  7. Takk, dere to Anne'r!
    Fint at dere følger oss, 29 dager to go... :-)

    SvarSlett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!