mandag 14. mai 2012

Dag 4 - Piemonte rundt

I dag har jeg kost meg fælt.
Først var jeg oppe i Calosso på alimentarien og skaffet meg rundstykker, skinke, kaffe - helt uitaliensk og veldig norsk. Italienere SPISER ikke frokost, de tar et stykke kake og skyller det ned med en caffe.
Så går til klokka 12-13 når de spiser pranzo, lunch. Da stapper de slik i seg at det holdert for resten av dagen. Klokken 20 inntas middagen, cena,  med brask og bram - full pakke, antipasti, primi, secondi, dolci...
Antakeligvis er det den svære middagen som gjør at de ikke orker frokost - og slik går no dagan her....

Men tilbake til kosingen; Etter å ha spist min uitalienske frokost - forøvrig med en veldig god skinke - reiste jeg avgårde i retning Alba hvor jeg regnet med å treffe Tage som var på vei nordover fra Pisa.
Vin, vin og atter vin....


Dette landskapet her er FANTASTISK, det er koller som i Toscana, men overalt er det kulturlandskap - vinmarker så kangt øyet kan se.
Det er her berømtheter som Barbera, Barbaresco og Moscato stammer fra.
All vinen er kun avbrutt av små hasselnøttskoger. Det er her hasselnøttene til Nutella dyrkes,bare så det er sagt. Her omkring kan man få kjøpt små, lekre forpakninger med Nutella, premiumversjoner med fargede lokk og alt!





Tage  med pasta con pesche
I Alba traff jeg Tage som allerede har lagt bak seg 320 km fra Montemagno og opp hit.
GPS er en fantastisk ting :-)
Tage er innvandrer, semi-italiensk og hadde selvfølgelig ikke spist frokost - ergo bar det inn på nærmeste trattoria for lunch. Pasta med fisk, snadder! SE, så glad han er for å få lunch!

Så kjørte vi tur - herlig! Har ikke kjørt så mye sving siden sist jeg var på gocartbanen.

Her er dagens tur - Piemonte rundt - mer sving enn Thundercoaster - mer moro enn sex! (Noen av turens deltakere ønsker ikke å bli tatt til inntekt for denne beskrivelsen)
Det er så deilig for en gangs skyld å få brukt litt av SIDENE på dekkene også, ikke bare midt under.
I morgen skal vi kjøre 50 mil på denne måten - DET blir tøft!!!!
La det SWINGE!!!


Til slutt - bare  for å bevise at jeg ER her i Moscato-land....:
Il territorio del Moscato d'Asti...



































8 kommentarer:

  1. Herlig, neste gang får du ta meg med :)

    SvarSlett
  2. Jeg liker at du fokuserer på de viktige tingene. Mat og vin! Kjør på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Finnes et noe annet? Pluss mc-kjøring...

      Slett
  3. Artig å lese og se bilder fra et område jeg selv kunne tenke meg å besøke.
    Stå på :)

    SvarSlett
  4. Veldig morsomt å lese! Helt til du nevnte sex, da måtte jeg vaske hjernen med ammoniakk ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke så mye om sex, har bare hatt det 2 ganger :-)

      Slett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!