tirsdag 8. mai 2012

MC på service

Motorsykkelen er inne for service og dekkskift.
Jeg har en mc-mekaniker oppe på...ja, det kan nå være det samme - kanskje han leser dette :-)
Han skremmer livet av meg.... (Slik hans far gjorde før ham - mer om det senere)

I går kveld - 2 dager før turen - ringte han og fortalte at han ikke kunne få av eksosanlegget på mc'en min, noe han må for å få av hjulet for å skifte dekk. Det var noe med en skrue som var rusta og en klemme som satt fast og vanskelig å komme til og noe spesialverktøy han måtte handle for å få skåret skiten løs osv osv.

Ingen sammenlikning forøvrig.....:-)
(Rettigheter Frode Øverli/Pondus)
Han må da skjønne at han ikke kan fortelle meg slikt!? Jeg får jo kjempeangst!!!
Det er jo derfor jeg aldri skrur selv - jeg ble jo alltid sittende med et eller annet slikt problem selv om jeg forsøkte meg. Jeg betaler ham for å fikse - jeg vil da ikke høre at HAN har slike problemer!?!?!
 Ja, ja, innerst inne forstår jeg jo at mannen er genial og håndterer sitt publikum med kyndig hånd.
Da jeg hørte hva han skulle ha for jobben i dag forstår jeg godt at han beredet grunnen en smule på forhånd.
Nesten så jeg unner ham det - men ikke uten sutring....
Men som han sier: "Slapp'a Bjelland - først må du føre 80% på Gøy-kontoen. Så kan du sutre over resten"
Kynisk jævel :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!