torsdag 10. mai 2012

Dag 1 - På vei!


Klokka – dvs BEGGE klokkene - skriker opp kl 04:00.
For en ugudelig tid på døgnet!!
Og så så tregt som kroppen fungerer...
Styrtregnet fra i går kveld er over, og jeg som har brukt SÅ mye energi på å grue meg! Til ingen nytte!
Lesser på sykkelen, sier farvel til Miller og Fredag – de eneste som orker å stille opp på den tiden - og kommer avgårde, litt over halv fem. 

Mannen med verdens største reisefeber klarer som regel likevel å komme avsted LITT for sent, akkurat slik at nervene får satt klørne i mellomgulvet. 
(Kjører likevel IKKE ned avisbudet)
Når man da i tillegg finner ut at man ikke har tenkt på at tanken er tom OG at man ikke visste at E18 var stengt i sydgående løp griper panikken tak igjen...
OK - rask tanking på Shell og deretter kreativ grisekjøring langs småveiene langs E18. Jaggu godt man er lommekjent :-)

Når Moss-Horten-ferga med god margin, hele 2 minutter før den går.
Tenk om Moss-Horten skulle velte hele reiseplanen..... "Nei, gitt, jeg kom meg ikke nedover jeg - mista båten i Moss, gitt..."

I et hjørne i kafeen på båten sitter en dame som åpenbart skal til Torp og ut og fly. Hun tar mange bilder av seg selv med mobilen, åpenbart for å sende til misunnelige venninner: “Se på meg'a dere, jeg er på vei til Syden, jeg nå...”
Ellers er det mest meg og trailergutta som er ute nå på denne tida. Jeg føler et visst samhold med de andre langveisfarende og har lyst til å gi dem et karslig nikk, men jeg tør ikke.
Ute med de andre gutta...

Hadde SVÆRT god tid til til å nå Superspeed i Larvik.
Nå har jeg spist skikkelig cowboyfrokost, full pakke med egg og bacon og pølser og kaker og kaffe og....
Kom ellers i prat med noen Harley-typer, men mista interessen – de skulle bare lurke ned til København. Pingler! Typisk Harley – mye skrik og lite kjøring.

Så nå sitter jeg her og leker med blogformatet mens noen morgenslemme unger løper hysteriske rundt.
Kjenner trøttheten siger på, tror jeg skal gå og rappe en sånn liggestol et sted. Vi mc-folk skyr ingen midler....

8 kommentarer:

  1. Ikke mange klarer å få en tur til Larvik å høres spennende ut. Du skriver veldig bra, Pappa :D

    SvarSlett
  2. Denne bloggen skal jeg følge med på. Jeg trenger noe å le av etter at revyen tok slutt. :)

    Hilsen viruset

    SvarSlett
  3. God tur,Marius. Skal følge med deg på veien.

    SvarSlett
  4. GOD tid i LARVIK !! Da burde du komme innom oss i Sandefjord og få en KAFFI eller en styrkedråpe på veien ;-) Lov at du stopper neste gang..

    God Tur
    Hilsen
    Hans-Jørg

    SvarSlett
  5. Ride On!
    God Tur videre.
    Det skal bli spennende å lese!

    SvarSlett
  6. Jeg ble så hjerteknust idag morges da du kom slepende inn døra igjen etter du hadde dratt. Med tårevåte øyne fortalte du at du hadde misset toget til moss og at du nå hadde gått glipp av turen din. lykkelig ble jeg da det gikk opp for meg at det kun var feberen som spilte meg et lite puss, min far kjører jo MC!

    God tur paps, dette er min nye startside!

    SvarSlett
  7. Veldig enig med Mads :-) God tur kjære nabo!

    SvarSlett
  8. Dette blir nok interessant å følge med på. Langt nede i Toscana vet jeg om en som er i startgropa for å kjøre nordover. Kanskje du treffer'n!

    SvarSlett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!