lørdag 9. september 2023

Smækk - rett i fella!

 

Dagens tur
https://www.strava.com/activities/9815368058

Oioi, i dag gikk jeg på en ordentlig smell!
Har begynt å bli eplekjekk med spising og slikt og tenkte at frokosten bestående av noe kjemisk hvitt bakverk og litt ost og skinke skulle være tilstrekkelig til jeg fikk ordnet noe mer utpå dagen.

Men - sånn etter 12 en gang kom den store depresjonen sigende; dette livet er uutholdelig, det er kjeeeeeempelangt igjen, hva er det jeg driver med, jeg er sliten...

Jeg skjønte jo hva som skjedde - jeg gikk tom!
Det er utrolig så det går rett på psyken!?
Fikk stappet i meg de to plastinnpakkede kakene jeg fikk med meg som snacks og en smeltet Lion. Stoppet og drakk cola og spiste is, men det funket aldri bra resten av dagen.
Det har vært veldig (for meg) varmt i dag også, jeg kom liksom aldri helt tilbake igjen.

Nå må jeg LÆRE dette!!!!

Dagen begynte egentlig fint, den - Bikemap fant fine sideveier til meg, gjennom fruktfelt og åkre.
Det er dessverre veldig inngjerdet hele veien, så det er ikke bare å sette seg til under frukttre!
Strendene ligger i kilometervis nedenfor veien, men bærer alle preg av at sesongen er slutt.
Noen mødre og småbarn holder stand, men strandbarene og restaurantene har stort sett gitt seg.

Tomme, nesten forlatte strender

To varianter av fiken naturell
veldig saftig, søtt og godt!

Jeg sleit meg gjennom dagen, som også ble  for lang, 77 km. Det ble aldri noen riktig bra dag, så jeg har ikke så mye å skrive om.

Men velkomsten her i Mandatoriccio var i alle fall strålende.
Ble tatt med bak i den kjølige bakhagen til det eldre paret som leier ut.
Der ble jeg traktert med kaffe, kaldt vann og (kjøleskapskald!) frukt. Det var veldig hyggelig!

De bor i et kjempestort hus litt oppe i åsen med utsikt over havet.
Leiligheten min er flott, med en stor terrasse med skygge og utsikt, kan ikkje anna enn klage!

Jeg trodde først hun kom med kjøttboller - 
men det er den kaktusfrukten!









Kaktusfrukt






























Utsikten fra min terrasse - ikke så verst!

Håper på en bedre dag i morgen, nå har jeg lært, tror jeg!
Blir middag på Mario's og tidlig i seng - i morgen direkte bort på Spar og handle noe ordentlig mat!















8 kommentarer:

  1. ...og vi som snakket om å ikke gå tom i forgårs, Marius....😁

    SvarSlett
  2. Det er ikke mye som er verre en å gå tom når man skal sykle langt. Og kaktusfrukt ser low key disgusting ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er fælt - dyp depresjon. Føles bedre nå!
      Kaktusen var god! Han skal lære meg trickset med å plukke og rense i morgen

      Slett
  3. Imponerende Marius, leker meg med å legge inn destinasjonene dine på strava, som stort sett er enig med bikemap for rutevalg.
    Vet eksakt hvordan det er gå tom😅 et helv…e på jord, i tillegg har du jo mye bagasje å dra på. Kanskje derfor jeg skippa pakkeliste og nøyer meg kun med mobil/applepay på baklomma for tiden 😉
    Lykke til videre, hilsen fra Rælingen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Frank, godt med noen som vet hvordan det er 😀

      Slett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!