torsdag 7. september 2023

The long and (not so) winding road

 

Den laaaange dagen

https://www.strava.com/activities/9802071974

103 km i dag, det kjennes - selv om det var mye utforbakke!
Livet er selvfølgelig ikke helt slik at man bare kan trille fra fjellet og ned til havet, men det har vært en annerledes dag i dag, litt mer smooth.

Jeg valgte option 2 i går kveld og kjøpte noe ordentlig skrot på den lokale butikken og tok med hjem og "nøt" på terrassen. Man snakker om ultraprosessert mat, dette var heller gigaprosessert - men det er en slags næring og det ser da lekkert ut? :-)


Den gode vertinnen i Marsico feilet på ett punkt; den andre 'B'en i AirBnB.
Bed - but no Breakfast....
Så jeg startet i Marsico Nuovo i morges på tom mage og holdt det gående slik en stund til jeg tok til vettet som enhver god italiener, stoppet på en bar og tok en caffe lungho og en sjokoladesmultring - slik!

Har fulgt Valle del Agri hele veien ned i dag. Vakkert, nokså frodig og med en elv i dalbunnen - Agri - som åpenbart både gir vann til folk, landbruk og kraftproduksjon. Men det var lav magasinfylling, det er jo noe vi nordmenn kan noe om!

Tildels svære demninger.

Bikemap var flink til å finne både fine og helt dustete avstikkere og det var bra for det kunne bli litt monotont i dag.
En stakkars syklists usle lunch



Jeg priser NRK og alle deres interessante podcasts, det hjelper å få tankene vekk fra hvor vondt man har i ræven og hvor langt det er igjen. Fryktelige saker som hvordan norske jøder ble plyndret av staten og "gode nordmenn" under krigen og der de få gjenlevende måtte kjempe en Sisyfos kamp etter krigen for å få igjen eiendommene, fabrikkene, gjenstandene sine - med blandet hell....

Det har vært overskyet og fin sykkeltemperatur i dag.
Har til og med hatt litt reg, som med denne temperaturen kun er forfriskende. Og når man er inne på temaet; Startet med jakke på i morges, men når jeg var kommet lengst ned i dalen traff tropevarmen - et HELT annet klima her nede ved kysten, her var det plutselig VARMT!

Litt svinn må man visst regne med i de moderne akveduktene

Var god og sliten når jeg var nesten fremme og plutselig ikke fant veien over elva!?
Hovedveien var stengt for syklister, seff!
Bikemap mente helt klart det skulle gå enda en vei over elva, men terrenget stemte ikke helt.
Det var ikke før jeg syklet ned i en eplehage og kikket opp at jeg så at det skjulte seg en ekstra bro ved siden av de andre der inni jungelen!
En smal grussti ledet igjennom krattet og ut på den gamle, nedgrodde broa.
Litt sånn zombiefilmfølelse der :-)

Postapokalyptisk bro - motorvei til høyre

Jeg har lagt opp til nye 90 km i morgen.
Skjønner ikke hva jeg har tenkt - det skjer ikke!!
Dette er da for svarte ferie!!!?

7 kommentarer:

  1. Mads Myrmel Bjelland7. september 2023 kl. 18:23

    Haha! Disse "sikre" sykkelrutene på Strava, og Bikemap, og EuroVelo begynner å bli en gjenganger

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er slik, jeg Mads - stoler på folk :-)

      Slett
  2. Vi har trua på deg, du fikser det! 🤩💪 Gleder meg til å lese om dine opplevelser på kveldene 🤩👌

    SvarSlett
    Svar
    1. Sitter foresten på toget hjem etter et par flasker vin på Tjuvholmen 🍾🥂😜

      Slett
    2. Sender en SKÅL hvis jeg bare visste hvem du er :-)
      Er du den jeg tror du er?

      Slett

Takk for kommentar!
Husk at du ikke MÅ være pålogget noe som helst for å kunne kommentere, velg eventuelt bare "Kommenter som Navn/Nettadresse" og skriv inn navnet ditt.
Alle bilder kan klikkes på for STOR størrelse!